Saatiin tehtävä. En osaa valita minkä kohdan kirjallisesti saamistamme ohjeista tähän lainaisin, komiikkaa on siinä niin yltäpäältä kaikkialla :-D

".......kirjoittamista voi kutsua ohjeistetuksi kirjoitusprosessiksi, jossa keskeisintä on anlyyttinen ja pohdiskeleva ote. Kirjoittamisprosessin avulla opiskelija pyrkii liittämään opiskeltavan asian laajempaan asiayhteyteen ja kytkee omia kokemuksiaan ja ajatuksiaan opiskeltavaan ainekseen. Tärkeää on kirjoittaa kokonaisin lausein, sillä ne edustavat kokonaisia ajatuksia.".

Tsiisus. Ihanks tosi?

No, mutta onhan se hienoa, että "...kirjoittaminen tukee opiskelijan tietopohjan rakentamista ja kokonaiskuvan muodostumista".

Meidän pitää siis kirjoittaa luentopäiväkirjaa. Ei riitä, että olemme (läsnäolopakko) paikalla etiikan luennoilla, teemme muistiinpanot, luemme kirjat ja aktivoivat oppimistehtävät ja osallistumme keskusteluun (kokonaisin lausein). Meidän pitää lisäksi kirjoittaa tunnin jälkeen, lisämateriaalia käyttäen, oma käsityksemme aiheesta. "....ei kuitenkaan luentomuistiinpanojen toistamista, vaan omien ajatusten jäsentämistä ja kehittelyä".

Tulin vihaiseksi tämän tehtävänannon saatuani. Minulla kun on ollut tapana ajatella kokonaisia ajatuksia muutenkin. Inhoan pakotettua "pohdiskelua".

Opettaja laittoi (vahingossa? vakuuttaakseen meidät?) tehtävänantopaperin loppuun sen lähteetkin. Yliopisto- ja korkeakouluopettajan käsikirja, sekä Tutkiva oppiminen käytännössä, matkaopas opettajalle.

Hihihi.